منهول چیست؟

تبلیغات

نویسندگان

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

درباره ما

    ویکی پلیمر
    من هستی هستم، دانشجوی پلیمر، برعکس اغلب دانشجوها که خیلی به رشته دانشگاهیشون علاقه ندارن من همیشه عاشق این حوزه بودم و از خوندن و نوشتن تو این زمینه لذت میبرم. تو ویکی پلیمر، مقالات و موضوعات مرتبط با پلیمر رو قرار میدم، با هم یاد میگیریم و با هم رشد میکنیم.

امکانات جانبی

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 72
    کل نظرات کل نظرات : 0
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 1

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 6
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 16
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 1
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 2
    آي پي امروز آي پي امروز : 2
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 5
    بازدید هفته بازدید هفته : 22
    بازدید ماه بازدید ماه : 22
    بازدید سال بازدید سال : 686
    بازدید کلی بازدید کلی : 2176

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 3.21.231.245
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :

تبادل لینک

    تبادل لینک هوشمند

    برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ویکی پلیمر و آدرس wikipolymer.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نطرات

منهول چیست؟

انواع منهول بر اساس جنس آن‌ها

منهول‌ها بر اساس نوع مواد اولیه به کار رفته در آن‌ها، به انواع مختلفی تقسيم می‌شوند. در زیر به متداول‌ترین انواع منهول اشاره شده است.

منهول پلی‌اتیلنی

این نوع منهول‌‌ها جزء متداول‌ترین سیستم‌های فاضلابی محسوب می‌شوند. این منهول‌ها در برابر آلاینده‌های فاضلابی مانند انواع مختلف اسید تا غلظت 0.99 بسیار مقاوم است. منهول پلی‌اتیلنی از نظر نوع ساخت به دو نوع منهول تک‌جداره یکپارچه و منهول دو جداره پلی‌اتیلنی دسته‌بندی می‌شود. در زیر به توضیح هر کدام از انواع منهول پلی‌اتیلنی پرداخته شده است:

  • منهول تک‌جداره پلی‌اتیلنی: ارتفاع این منهول‌ها بین 2 تا 2.5 متر تنظیم شده است و با قطرهای 800، 1000 و 1200 میلیمتر تولید می‌شوند. این منهول‌ها به صورت رینگ‌های 50 و 100 سانتی‌متری طراحی شده‌اند. از ویژگی‌های بارز منهول‌های تک‌جداره، انجام فرآیند ساخت در کارخانه و آماده کردن پروژه‌های ارسالی است. این ویژگی باعث افزایش سرعت اجرای پروژه و کاهش هزینه‌ها خواهد شد.
  • منهول دوجداره پلی‌‌اتیلنی: این نوع منهول از لوله‌های کاروگیت با قطر 800 تا 3000 میلیمتر تولید می‌شوند و بنا به درخواست مشتری در ارتفاع‌های مختلف قابل تولید هستند. این منهول با لوله‌های کاروگیت تا ارتفاع بالای 14 متر نیز امکان تولید دارد. منهول‌های دوجداره بعد از دریافت نقشه مورد نظر از طرف مشتری، به بخش مهندسی منتقل شده و با توجه به مقاومت و فشارهای وارد شده به بدنه و دریچه منهول به بازار عرضه خواهد شد.

منهول بتنی

این منهول یکی دیگر از انواع منهول‌ها است که به صورت پیش ساخته با قطر 110 و 160 سانتی‌متر به بازار عرضه می‌شود. منهول‌های پیش ساخته جهت اتصال خطوط لوله‌های متصل به هم در شبکه‌های فاضلاب و آب‌رسانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این منهول‌ها همچنین در سیستم‌های مخابراتی در مسیر خطوط کابل‌های زیرزمینی به کار برده می‌شوند. مواد اولیه به کار رفته در این نوع منهول از آجر، سیمان و بتن نیز تشکیل شده است و معمولاً به نام منهول سنتی شناخته می‌شوند.

منهول آجری

منهول آجری نیز مانند منهول بتنی به صورت پیش‌ساخته است که مواد اولیه آن عمدتاً شامل آجر و سیمان است. این نوع منهول امروزه بيشتر به عنوان منهول سنتی شناخته شده است. در سال‌های اخیر به دلیل هزینه‌بر بودن نصب و راه‌اندازی آن، احتمال نشتی و خوردگی در مقابل عامل‌های شیمیایی، از این منهول کمتر استفاده می‌شود. به طور کلی کاربرد بیشتر منهول آجری در سیستم‌های مخابراتی است.

کاربرد منهول در سیستم جمع‌آوری فاضلاب

از منهول‌ و دریچه منهول در شبکه‌های فاضلاب و آب‌رسانی جهت اهداف مختلفی استفاده می‌شود. از مهم‌ترین کاربردهای منهول و متعلقات آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با استفاده از منهول‌‌ و درب منهول امکان بازرسی، نگهداری و نظافت سیستم گردآوری فاضلاب و همچنین شستشو و جداسازی ناخالصی‌هایی که در شبکه‌های فاضلاب جمع شده است، وجود دارد.
  • توسط منهول می‌توان خطوط اتصال فاضلاب‌روها، را تغییر جهت داد و همچنین داخل دریچه‌های منهول فاضلاب، یک یا چند لوله فاضلاب‌ را که از جهات مختلف وارد می‌شوند به یک سمت هدایت کرد.
  • منهول‌ها باعث تهویه هوای داخلی فاضلاب‌روها نیز می‌شوند.
  • کاربرد منهول در انشعابات خطوط فاضلاب‌‌ها بسیار زیاد است.

منبع: ایستا پلیمر



تاریخ ارسال پست: جمعه 27 آبان 1401 ساعت: 22:7
می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: